Wednesday 14 December 2011

You Found Me



I didn't enjoy Ombak Rindu and I don't need to explain why. However, there's always another sappy romantic movie to compensate. Oh my, Zac Efron is a grown man! I thought he's only 17? Bukan eh. Bila masa pulak dia berjambang dan sungguh buff ni. Tapi kalau dah memang peminat Nicholas Sparks, memang wajiblah tengok citer ni.

Semalam tengok One Day. Buku pun dah baca. Best. Beautifully made. This one is a must see. I think this kind of story senang nak relate.

Ombak Rindu I think orang yang boleh masuk dalam kasut watak Maya Karin dalam cerita tu memang terer. Sebab I cannot. The only time I was really tersentuh hati was masa dah nak last tu, Aaron Aziz balik kampung Izzah and said something like " Abang rindu Izzah sangat sangat" sambil pegang tangan Izzah and then he cried. Ha masa tu dengan tiba-tiba air mata mengalir sendiri. Tapi one of my friend yang kaki merembes ayaq mata bila tengok drama Melayu pun tak berapa feel Ombak Rindu, so I was relieved. Ingatkan saya je yang rasa macam tu.

Most of us have been in and out of love. And a good friend once said, love is tricky. This movie is truly about finding and losing love. Oh yes. There I go again.

 


2 comments:

  1. gasp! I'm total opposite.. I don't get "One Day".. and then she suddenly died. Ombak Rindu for me was all about the acting tho.. it's all about loyalty to Elly Suriati.. (ADO!!)

    Anggerek

    ReplyDelete
  2. Ending One Day tu un-sangka-able. Hehe.

    ReplyDelete