Tuesday 20 December 2011

Blushing Bride

Bila terjaga sebab lapar waktu malam, saya minum susu kambing. Bukan yang fresh tu, ni yg dalam sachet je. Premium Hi-Goat, ada kurma & madu. Tah macam mana pulak dia boleh letak kurma kan, formularized dah. Tapi lega sikit. Kalau tak, berbunyi2 perut, nak tahan tapi tak boleh. Tau je lah, orang breastfeed ni memang cepat lapar. Lagipun makan awal so dah berapa kali Elena menyusu, by the time tengah malam, secara teorinya, semua makan dah tukar jadi susu dan dah dihabiskan si Elena dan takde apa tinggal untuk saya. Teori saya je tu. 



Mehlah saya tolong promote. Ni dia susu nya. Kalau ikut dalam website ni, first time jugak saya bukak, banyak khasiatnya. Tu dia, jangan main-main, merangsang tenaga batin. 


Kadang-kadang curious dengan khasiat yang tertulis dalam produk-produk yg banyak jual skarang ni. Kalau ikutkan, macam-macam ubat, jamu, minuman nak beli tapi sebenarnya kena tau dulu keperluan badan sendiri kan. For me, susu kambing ni saya dah minum since pregnant Elena sampai la hari ni, dah 1 tahun 10 bulan. And saya dah set dalam kepala saya, protein dalam susu ni lah yang tolong produce banyak susu. 

Lagi satu produk yang saya tempted nak beli is this one. Saya pernah tengok this lady dalam Wanita Hari Ini kot cerita-cerita pasal produk ni. Tapi tau je lah, macam mana nak tau berkesan ke tak, kena try dulu kan. Banyak ingredient dia. Scientific terms segala pokok & herba. Malas pulak nak google and make sure betul semua tu. Tapi takkan nak tipu pulak kan. Curious la kot nanti beli ada side effect ke. Tapi the khasiat-khasiat tu memang semua diperlukan untuk saya yang dah tak berapa nak muda belia ni.   Nak pegi buat ozone terapi pun tak sempat-sempat lagi, makan pun tak berapa nak cukup so hopefully supplement macam ni boleh la tolong tambah-tambah apa yang kurang dalam badan. 









Saya copy paste je ni khasiat dia.  





-Merangsang penghasilan kolagen yang diperlukan oleh tubuh




-Menurun berat badan dan mengawal nafsu makan
-“Astaxanthin” menghindari daripada barah, tekanan darah tinggi, diabetes dan masalah kulit
-Meningkatkan sistem ketahanan badan. Melindungi retina dan mencegah penyakit mata akibat kerosakkan termasuk faktor usia
-Menegangkan kulit dan awet muda
-Anti jeragat
-Menganjalkan tubuh dan kulit
-Membentuk, menganjal dan membesarkan payudara.
-Menguatkan rambut dan melambatkan uban
-Mengurangkan keputihan. Meringankan ketidaktentuan menopause dan mengetatkan vagina
-Meringankan sakit haid
-Mengurangkan kolesterol dan menjauhi risiko sakit jantung
-Membekalkan tenaga kepada badan
-Menghindari penyakit
-Mengatasi batuk, sakit kerongkong dan ulser
-Tidak perlu mengambil ubatan atau makanan tambahan yang lain kerana Beauty Umaira mengandungi segalanya.


Saya baca-baca komen & testimoni, siap ada yang claim boleh pregnant (untuk yang susah pregnant khasnya) after 3rd - 4th box. Serious. This is good kan? Makanan kesihatan ni basically dia ikut keperluan & kesesuaian seseorang. Kalau tak sesuai, tak dapat lah result yang sepatutnya. Tapi kalau ingredient dia memang universally used untuk say, menegangkan kulit (i.e. collagen), it should work for everybody. If the ingredient is to help cleanse kan salur darah tersumbat (pandai je aku), so that period flow dengan normal, hence boleh tolong pregnantkan si isteri. Provided takde masalah or complication fizikal yang dah dikonfirm oleh doktor lah kan.

And it's not cheap tau. well to me lah. Sebab macam harga sepasang kasut Nine West lebih kurang :)
Mungkin this time kena tutup mata beli supplement dan lupakan kasut dulu. Ni lebih penting. Manalah tau kot memang betul-betul boleh "pipi merah" balik, nama pun Umaira kan.


No comments:

Post a Comment