Friday, 30 March 2012

Happy birthday Hafiz!

Today is Hafiz's birthday, who is going to get hitched soon. Yang bestnya, semalam, 29th March was his fiance's birthday. Kuasa Allah sebagai "adjustment bureau" yang menemukan these two lovebirds. Can't believe the boy in the blue cap is going to be someone's husband kan??  Disaster sungguh pemilihan pakaian masa budak-budak. Tak salahkan ibu bapak sebab masa tu Globe & Kamdar pun dah kira hebat. How we wish we had better fashion sense. My husband pun kata kalau dia tengok gambar ni dulu, dia sure reject. Ceh. Nasib baik dah pandai stylo mylo sekarang :P


So anyway, I'm keeping the checklist close so that I would be able to jot things down whenever there is updates on the preparation. As of today, the hardcore items like baju pengantin, tempahan dewan, katering (for sure takyah risau), goodie bags, photography & videography semua dah settle. Tinggal the minor-minor details je yang kena follow up and make sure takde benda yang tertinggal.

Nikah
Date  27/4/2012

1. Pakaian Pengantin
2. Make up pengantin
3. Photography & Videography
4. Hantaran
5. Hand bouquet 
6. Family yang follow
7. Hantaran boys
8. Waktu bertolak from Ampang - to confirm
9. Siapa siapkan pengantin lelaki
10. Siapa drive pengantin lelaki 
11. Pengapit pengantin - both

Reception - Bride's side
Date 28/4/12

1. Pakaian pengantin
2. Make-up pengantin
3. Photography & Videography
4. Family yang follow

Reception - Groom's side
Date 6/5/2012

To make sure tak miss every details, kita breakdown under beberapa cateogry such as, F&B, Dewan management, Pengantin, Family, Order of events etc. 

Things like susun atur meja keluarga pengantin belah perempuan pun kena plan, walaupun majlis adalah semi-formal. To make sure things run smoothly, lets hope that things tak akan constantly be changing to the last minute. Apa-pun kalau benda yang terlalu remeh dan tak menjejaskan perjalanan majlis, takde lah nak pening sangat fikir.

Ultimately, objektif untuk meraikan tetamu dalam satu-satu majlis especially wedding reception is to make sure that :

1.  Tetamu dapat tempat duduk selesa, bersesuai dengan venue yang dipilih
2.  Makanan memuaskan, eventhough tak mungkin dapat memenuhi selera semua, tapi biasanya orang makan je kan sebab dah namanya pun jemputan.
3.  Tuan rumah layan dengan baik,
4.  Lagu tak terlalu memekakkan telinga. Penting ni sebab selalu experience pegi wedding lagu macam tak sesuai untuk majlis kahwin.

What we are trying to do is maintaining konsep kesederhanaan. Coordinating an event memang seronok, since wedding ni ada timeline yang panjang, so banyak masa untuk buat preparation. Dengan rasa rendah hati memohon keberkatan dan dipermudahkan segala urusan sehingga selesainya majlis nanti. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment