Friday 30 December 2011

Under my umbrella

I was supposed to book a hotel room with KLCC view so that we can watch the fireworks tomorrow night but totally terlupa and no pointlah baru nak carik sekarang kan. Guess we all tengok kat Elevated Highway je lah.

Bila anak tido awal, blogwalking tanpa gangguan adalah seronok sekali. Saya discover this blog, owned by Nur Hazlin. Dia kata dia baru 15 tahun. I don't remember being 15 years old and thought about all the contents that she has written. Suka sebab dia berterus terang dengan pendapat-pendapatnyanya, especially bab tudung yang dia simplify melalui doodle.  Once Andaq was saying something like this "Sekarang perempuan pakai tudung macam selimut guni atas kepala" and by now I think dah terlalu banyak fesyen sampai ada yang keterlaluan. Macam lari pulak konsep tudung tu sebenarnya untuk tutup aurat.



By the time saya discover Hana Tajima, saya ntah orang yang ke berapa ratus ribu. Ada jugak saya berjangkit dengan tutorial nak bertudung stylo tapi sebab saya ni dukung baby, breastfeed baby, bila baby tarik tudung sampai herot petot, saya boleh tension, maka saya stick to pakai macam biasa. Payah la pulak kan nak berpin sana-sini. Saya dah try, tapi tak jumpa keselesaan, jadi lupakan. Masa kerja dulu, bila saya turun lunch kat KLCC, penuh sweet young things yang nak jadi Hana Tajima, seriously, ramai. Virus pakai tudung macam Hana Tajima ni merebak dengan pantas. Even saya balik Batu Pahat masa wedding pun, cousin-cousin yang still sekolah pun dah pandai pakai macam ni.  


Very pretty kan this girl.

Jom kita check balik cara kita berhijab. Guideline pun kebanyakan kita semua dah lama tahu. Mungkin kita terlupa.

2 comments:

  1. I should start paying you for the free plugs now.

    Btw, pakai tudung dah bagus. But pakai karung guni beras plus leggings are plain donkey.

    Fashion : fail
    Hukum : fail

    ReplyDelete
  2. Kan. Leggings are so not pants!!

    ReplyDelete