Wednesday 24 August 2011

Buku bulan ini

Saya belum lagi baca atau beli buku ini. Dah nak habis bulan puasa pun. Kritika (kawan baik saya) yang highlightkan buku ni pada saya. Saya ada tertengok MHI and Ustaz Hasrizal kebetulan bercerita pasal Transformasi Ramadhan pada masa itu.



http://www.goodreads.com/book/show/9074299-transformasi-ramadan

Salah satu target yang saya letak setiap tahun (terutamanya bulan Ramadhan) ialah untuk transform pemakaian saya ke arah fully syariah compliant. Kalau time kerja dulu, bulan puasa hari2 pakai baju kurung. Seasonal betul. Habis je puasa, pakai ranggi balik. Tahun ini, target belum berjaya dicapai. Teringat kata2 ex-colleague saya, Yder. Dia selalu tegur kalau saya pakai baju berlengan three quarter ataupun long sleeve yang sengaja saya roll up kan. Sambil dia turunkan sleeve saya dia cakap " Leen, kulit Leen ni tahan api 70 kali ganda kot". Camtu lah lebih kurang dia cakap dengan nada bergurau. Tapi memang melekat dalam kepala saya sampai ke hari ni.

So itulah target saya setiap kali Ramadhan. Kalau takde target, seolah-olah macam takde purpose in life. Bila ade purpose, baru lah ada strategi yang dirancang untuk mencapai target. Mungkin strategi saya tak berapa tepat. Mari bermuhasabah.

No comments:

Post a Comment